ניהול עסק כאבי שיניים

לנהל עסק בזמן שיש לך כאבי שיניים

אין דבר שמטריד יותר מאשר חולי באמצע תקופה שממש לא מתאימה לכך, ולמרות שאין באמת זמן נוח להיות חולה או להרגיש כאבים, כשמדובר בניהול עסק, זה כואב במיוחד וכל מה שברצונך לעשות זה להיפטר במהירות מכאבי המחלה המטרידים. חלק מהמטרידים ביותר הם התמודדות עם כאבי שיניים ובכך נתמקד במאמר.

כאב שיניים הוא בין הכאבים החזקים והמציקים שיש והוא עלול להפתיע בכל גיל ובכל שלב בחיים, גם אם מדובר ברמת כאב נמוכה- אך היא ״מפמפמת״ בכאבים במצבים מאוד ספציפיים. כל סוג של כאבי שיניים מעיד על בעיה אחרת המצריכה טיפול וזיהוי הבעיה יביא לפתרון מהיר ויעיל שיתן לך את הכלים להתמודדות עם כאבי שיניים וחזרה לניהול העסק שלך ללא הפרעה. בין הסוגים של כאבי שיניים:

אכילת מתוקים

כאב בזמן שאתם אוכלים משהו מתוקתק אומר שיש לכם ככל הנראה עששת וחור בשן. הכאב לא קבוע ומופיע אך ורק בזמן האכילה של הממתק וסתימה פשוטה יכולה להחזיר את חייכם למסלול ולפתור את כאבי השיניים שמונעים מכם מלעבוד ולהמשיך לנהל את העסק שלכם.

שתיה חמה או קפואה

כאב בזמן שתיה חמה או לחילופין אייס כלשהו ירמזו על חור בשן, נסיגת חניכיים או מקרה של שחיקת השיניים. הכאב מופיע בעוצמה די חזקה בזמן השתייה והפתרון לכך הוא סתימה פשוטה או כיסוי של השכבה החשופה והשחוקה של השן, כאשר כדאי בהחלט לטפל במקרה בהקדם אחרת תצטרכו טיפול שורש או ביקור אצל מומחה פה ולסת לתיקון חלל הפה לחלוטין לאחר ההחמרה.

הופעת כאב פתאומי

כאבים כמו אלו שמופיעים בפתאומיות מעידים ככל הנראה על דלקת באזור הפה ומצריכים ביקור אצל מומחה פה ולסת לאבחן את הבעיה במדויק. הכאב לא תלוי בצריכה של משקאות או מאכלים מסוימים וכאבי שיניים כאלו יצריכו טיפול שורש להסרת הזיהום לרוב.

לעיסות כואבות

אם כואב לך ללעוס זה מעיד לרוב על דלקת שמקשה על הנקישה בשן, כשהדלקת לרוב מתפשטת לכל חלל הפה והלסת וגורם אף לסדקים בשיניים. לעיתים מדובר בסך הכל בשאריות של מזון תקוע בין השיניים וגורם לכאבי שיניים שמדמים בעיה רפואית רצינית, אך עם עזרה ראשונה כאבי שיניים קלים כאלו ייעלמו במהרה כדי שתוכלו להמשיך ביום העבודה שלכם כרגיל.

כשהמקרה דלקתי, הכאב מאופיין בכאבי שיניים חזקים מאוד בצד אחד או נקודתית מה שמקשה עליך ללעוס, וכאשר מדובר בשבר בשורש השן יש לגשת לרופא בהקדם לצורך השתלות שיניים דחופות ולא להשאיר את עצמך עם התמודדות עם כאבי שיניים מיותרים וכואבים מאוד.

כאבי אוזניים, ראש או הגרון

כאבי שיניים חזקים שמקרינים לאזורים נוספים כמו האוזניים הראש או הגרון עלולים להעיד בעיקר על בעיה בשן כלשהי הנמצאת בלסת העליונה בעיקר. במקרה כזה נדרש אבחון מדויק יותר ואיתור של מקור הכאב לצורך טיפול אפקטיבי וראוי לכאבי שיניים המטרידים שהופיעו.

כאב בזמן ריצה

כאב שמופיע דווקא במהלך ריצה או פעילות מאומצת אחרת, מופיע לאחר נקישת שתי הלסתות אחת בשנייה עקב המאמץ. הכאב עצמו דומה לכאבי הלעיסה ודורשים טיפול דומה.

כאבים כלליים בחלל הפה

פצעים בפה הם נפוצים מאוד ובדרך כלל מופיעים עקב פציעה חיצונית כמו דקירה מעצם חד או משקה רותח לדוגמא. כמו כן גם הופעת אפטות ופצעים ויראליים אחרים כמו הרפס. לטיפול ישנן תמיסות מיוחדות שנמכרות בכל בית מרקחת. במידה והטיפול לא עובר יש לבקר אצל רופא שיניים.

אז איך לחזור לשגרה ולהמשיך לנהל את העסק עם כאבי שיניים?

טיפים מהירים ובעזרה של עזרה ראשונה כאבי שיניים שלך יחלפו במהרה:

נסו להשתמש בקיסם או חוט דנטלי להשלמת הניקיון כמו גם הוצאת שאריות אוכל תקועות שעלולות להיות מקור לכאבי שיניים.

הימנעו משתיית משקאות חמים קיצונית וקרים קיצונית שעלולים להחמיר ולהקשות על התמודדות עם כאבי שיניים.

קחו משככי כאבים פשוטים ממשפחת נוגדי דלקת ללא סטרואידים שנמכרים בכל בית מרקחת, כמו אדוויל או נורופן, כך שתוכלו להמשיך את יום העבודה שלכם בבטחה.

לכאבים שנגרמו מטראומה וכדומה ניתן להשתמש בקומפרסים קרים בין משימה למשימה בעסק במהלך היום, מה שירגיע את חלל הפה ואתכם.

אפשרי גם להשתמש בפתרונות של תכשירים טבעיים למריחה באזור החניכיים כמו דנטין, שמן ציפורן או בנזוקאין מאלחש נגד כאבי שיניים.

תוכן עניינים
פוסטים קשורים
ביטוח חיים
ביטוח חיים

ביטוח חיים מה שצריך לדעת – איננו יודעים מה צופן לנו העתיד והחיים מלאי הפתעות. בני אדם כמהים לתחושת ביטחון